Loading…

READY TO ROCK?

Kreatywni, nietuzinkowi, zakręceni
Sprawdź nas

Research, to proste?

1. Stwórz strategię działania

Przed podjęciem jakichkolwiek kroków najważniejszą rzeczą jest opracowanie strategii marketingowej. Na niej bazować będą wszystkie dalsze działania. Określ cele do zrealizowania, przypisz każdemu odpowiednie narzędzia, dzięki którym będą realizowane i oszacuj czas potrzebny na ich osiągnięcie. Dobre rozplanowanie i zarządzanie działaniami marketingowymi to połowa sukcesu.

2. Korzystaj z danych i analizy

W fazie planowania działań marketingowych nie bój sięgać się po dane i analizy. To na ich podstawie powinieneś przeprowadzić analizę potencjalnych odbiorców i klientów. Korzystaj z danych demograficznych, raportów finansowych, spisów ludności, a nawet map z rozmieszczeniem ludności by lepiej zaplanować swoją kampanię. Dobre rozpoznanie klienta może zaowocować niesamowitymi rezultatami.

3. Przeprowadź research konkurencji i otoczenia

Zanim twoja kampania marketingowa ruszy pełną parą przeprowadź szczegółowy research konkurencji i otoczenia instytucjonalno-społeczno-biznesowego. Zbadaj jakie firmy działają w twojej branży, które są twoją bezpośrednią konkurencją, a które mogą być komplementarne wobec twojego biznesu. Sprawdź jakie działania z zakresu marketingu stosowali twoi konkurenci. Sprawdź jakie instytucje mogą mieć wpływ na twój biznes i kampanie marketingową. Dowiedz się jaki jest profil i strategia wizerunkowa miejsca, w którym działasz. Wszystko to możesz wykorzystać później na swoją korzyść.

Leave a Reply